Nowy rozkład jazdy pociągów
#1
...wszedł w życie! Jak wam się podoba?
Bo mnie bardzo. A dlaczego?

1. Połączenia transgraniczne. Mieszkam na Dolnym Śląsku, co oznacza, że mam rzut beretem do granicy czeskiej i niemieckiej, a ponadto bilet Euro-Nysa czyni korzystanie z tego faktu dostępnym dla mojego portfela. W nowym rozkładzie wracają zaś bezpośrednie pociągi do Drezna - pod banderą Kolei Dolnośląskich.

[Obrazek: 12360099_838004132963526_371312349045528...e=56D73E6D]

Zamiast motoraka łączącego Szklarską Porębę z Harrachovem mamy natomiast (w większej liczbie) przedłużone na polską stronę pociągi bezpośrednie z i do Liberca. Zakończone zostają też prace torowe w Międzylesiu, więc wznowione zostaje kursowanie pociągów do Usti nad Orlici, prowadzonych swojskimi kiblami, w Czechach znanymi jako „dřevolíno“.

[Obrazek: 9944849_en571952-jako-pociag-orlica-z-us...ownego.jpg]

2. Skrócenia czasów jazdy. Po latach inwestycyjnego zastoju i kolejnych latach telepania się jednotorami po rozkopanych magistralach wreszcie widać jakiś postęp. Z Wrocławia do Warszawy będzie teraz można dostać się pendolinem w niewiele ponad trzy i pół godziny, a do Gdańska pociągiem IC „Artus“ w pięć. To zaś oznacza, że pojawia się u mnie możliwość wpadnięcia sobie ot, tak sobie do Gdańska i Gdyni na jeden dzień z powrotem jeszcze tego samego dnia i nie trzeba już w obie strony jechać nocnym „Rozewiem“ (teraz przemianowanym na „Mercuriusa“), żeby w ogóle być w stanie cokolwiek na Wybrzeżu zobaczyć.

3. Nowe połączenia z Warszawą. W nowym rozkładzie rusza m.in. EIC „Łużyce”, łączące bezpośrednio Węgliniec z Warszawą i wreszcie niebędące jedynym EIC z Wrocławia do Warszawy oprócz wczesnoporannego „Fredry” (nie jestem miłośnikiem EZTów na dalekobiegach, więc zwykle trasuję sobie podróże pod składy wagonowe).
A jakby tego było mało, wchodzą jakby zaprojektowane pode mnie TLK/IC „Ślęża” i IC „Odra” - dwa pociągi W TARYFIE EKONOMICZNEJ, których czas jazdy wynosi około czterech godzin do Centralnego - czyli MNIEJ NIŻ DLA JAKIEGOKOLWIEK POCIĄGU MIĘDZY ROKIEM 2000 A 2013.



4. Nowe trasy. W nowym rozkładzie będzie się można przejechać pociągiem pośpiesznym do Ostrowca Świętokrzyskiego i słynnego Wąchocka (jakby ktoś miał taki kaprys, są dwa słoikowozy w tygodniu - z Warszawy TLK „Brückner” w piątek, do Warszawy TLK „Banach” w niedzielę), a ponadto reaktywowana zostanie linia Jasło - Stróże (w sobotę 19.12 po raz pierwszy zawita tam nocna sezonowa „Luna” z/do Zagórza, z grupami wagonów bezpośrednich do Gdyni i Warszawy).

Domyślam się, że gdybym był mieszkańcem Podkarpacia, nieszczególnie by mi się nowy rozkład podobał (Bieszczady mają same pociągi sezonowe, a w Sandomierzu zatrzymuje się wyłącznie ten dziwny słoikowóz), ale jako wrocławianin naprawdę nie mam na co narzekać.
Pam-ta-ta-tam! - Konstal 105Na o powyższej wypowiedzi.

Jestem zwolennikiem linii 326 oraz przegubów na niej!
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
Nowy rozkład jazdy pociągów - przez psoras - 15-12-2015, 12:32
RE: Nowy rozkład jazdy pociągów - przez Zena92 - 16-12-2015, 00:32
RE: Nowy rozkład jazdy pociągów - przez psoras - 17-12-2015, 17:05
RE: Nowy rozkład jazdy pociągów - przez Zena92 - 17-12-2015, 22:29
RE: Nowy rozkład jazdy pociągów - przez naruciakk - 18-12-2015, 23:40



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Silnik Mybb   MasterStyle By Wojtas (Krugerz)
Polskie tłumaczenie     Mybboard.pl