09-11-2015, 12:26
Witajcie! Jestem Chemik i lu... Ach, to nie to!
Przejdźmy do tematu.
Karcianki... Każdy z was słyszał pewnie o MTG. Cóż, w "naszym" fandomie ostatnio(od dwóch lat) popularnością cieszy się karcianka kolekcjonerska ww klimatach poniakowych.
Zasady:
Celem gry jest zdobycie 15 punktów. Punkty zdobywa się rozwiązując problemy(talia problemów), za pomocą kart przyjaciół o określonych kolorach i siłach. Siły określa liczba, kolorów jest 6 + nocolor. Każdy problem ma wymagania kolorowe i właściwości. W grze istnieją strefy problemów(dwie, twój i przeciwnika). Walutą w grze (koszt zgrywania kart) są tokeny akcji. Każdy gracz na początku tury dostaje dwa(potem się skaluje z największą ilością punktów w grze) tokeny i dobór karty. Każdy gracz ma strefę domu, gdzie ma Mane Character Card. Mane charakter służy jako wyznacznik home limitu bądź i jako początkowa siła spełniania wymagań do zagrania kart(karty dające siłę danego koloru sumują się do spełnienia wymagań zagrania karty danego koloru), ponadto ma warunek obrócenia się do stanu "Boosted"(startuje się ze stroną Starting) co daje nowe umiejętności i większą moc. (można spełniać nią problemy). Karty przyjaciół można przesuwać, co kosztuje tokeny.
Gra by była nudna, gdyby nie istniały sposoby na utrudnianie rozwiązania komuś problemu. Do utrudniania lub ułatwiania służą karty eventów, resource'ów i troublemakerów.
Gra dzieli się na 5 faz i kilka "segmentów"(steps) przy każdej fazie.
Więcej szczegółów tutaj: http://vignette3.wikia.nocookie.net/myli...0425205751
Gra ma na razie 5 głównych dodatków i 3 indywidualne duel sety lub fixed sety. Każdy dodatek wypuszcza theme decki o nawet dobrej cenie i zbalansowanej i silnej mechanice. (49 za single deck 65 za duel deck)
Jak grać?
Nie masz za bardzo ochoty wydawać dużej kasy na megacombo kontrolę? Wydrukuj sobie karty i przetestuj Deck. Nikt nie będzie na to narzekał. Kupiłeś kilka boosterów i trafiły się karty złego koloru? Handluj! (szczególnie ze mną goyim! :happymerchant:) niekoniecznie karta za pieniądze, handluj kartą za kartę. Trafiła się super dobra karta, ale nie na twój kolor i ogólnie po co Ci jedna, potrzebujesz przecież trzech R'ek niż jednej UR'ki. Handluuuuuuuj! Za UR możesz dostać dużo... duuuuuuuuuuużo erek.
Karty mają ładny design i ogólnie mają fajne flavor teksty. Świecąca karta (foliowana) "A tiny glass of water" wygląda cudownie.
Znajdź grupę na FB(proponuję wpisać poniakowa karcianka i zgłosić się aby Cię tam dodano)
Jak robić decki?
To proste, nie potrzebujesz nawet kart. Wystarczy wejść na www.ponyhead.com, masz tam wspaniały filtr i eksport talii do dokumentu turniejowego, albo do txt.
Chcesz omówić kilka rzeczy na temat talii, mechaniki, rakotwórczych decków, ponarzekać na metę?
WSPANIALE!!!
Ten temat powstał z myślą o tobie!!!
To jak tam? Pochwalisz się jakimś deckiem? Zapytasz o zasadę? Spytasz się o możliwość wymiany?
Temat: RTO jako rak tej gry.
Zapraszam do dyskusji i ogólnego udzielania się w temacie!
Chwalicie się taliami i zadawajcie pytania! :cool:
Przejdźmy do tematu.
Karcianki... Każdy z was słyszał pewnie o MTG. Cóż, w "naszym" fandomie ostatnio(od dwóch lat) popularnością cieszy się karcianka kolekcjonerska ww klimatach poniakowych.
Zasady:
Celem gry jest zdobycie 15 punktów. Punkty zdobywa się rozwiązując problemy(talia problemów), za pomocą kart przyjaciół o określonych kolorach i siłach. Siły określa liczba, kolorów jest 6 + nocolor. Każdy problem ma wymagania kolorowe i właściwości. W grze istnieją strefy problemów(dwie, twój i przeciwnika). Walutą w grze (koszt zgrywania kart) są tokeny akcji. Każdy gracz na początku tury dostaje dwa(potem się skaluje z największą ilością punktów w grze) tokeny i dobór karty. Każdy gracz ma strefę domu, gdzie ma Mane Character Card. Mane charakter służy jako wyznacznik home limitu bądź i jako początkowa siła spełniania wymagań do zagrania kart(karty dające siłę danego koloru sumują się do spełnienia wymagań zagrania karty danego koloru), ponadto ma warunek obrócenia się do stanu "Boosted"(startuje się ze stroną Starting) co daje nowe umiejętności i większą moc. (można spełniać nią problemy). Karty przyjaciół można przesuwać, co kosztuje tokeny.
Gra by była nudna, gdyby nie istniały sposoby na utrudnianie rozwiązania komuś problemu. Do utrudniania lub ułatwiania służą karty eventów, resource'ów i troublemakerów.
Gra dzieli się na 5 faz i kilka "segmentów"(steps) przy każdej fazie.
Więcej szczegółów tutaj: http://vignette3.wikia.nocookie.net/myli...0425205751
Gra ma na razie 5 głównych dodatków i 3 indywidualne duel sety lub fixed sety. Każdy dodatek wypuszcza theme decki o nawet dobrej cenie i zbalansowanej i silnej mechanice. (49 za single deck 65 za duel deck)
Jak grać?
Nie masz za bardzo ochoty wydawać dużej kasy na megacombo kontrolę? Wydrukuj sobie karty i przetestuj Deck. Nikt nie będzie na to narzekał. Kupiłeś kilka boosterów i trafiły się karty złego koloru? Handluj! (szczególnie ze mną goyim! :happymerchant:) niekoniecznie karta za pieniądze, handluj kartą za kartę. Trafiła się super dobra karta, ale nie na twój kolor i ogólnie po co Ci jedna, potrzebujesz przecież trzech R'ek niż jednej UR'ki. Handluuuuuuuj! Za UR możesz dostać dużo... duuuuuuuuuuużo erek.
Karty mają ładny design i ogólnie mają fajne flavor teksty. Świecąca karta (foliowana) "A tiny glass of water" wygląda cudownie.
Znajdź grupę na FB(proponuję wpisać poniakowa karcianka i zgłosić się aby Cię tam dodano)
Jak robić decki?
To proste, nie potrzebujesz nawet kart. Wystarczy wejść na www.ponyhead.com, masz tam wspaniały filtr i eksport talii do dokumentu turniejowego, albo do txt.
Chcesz omówić kilka rzeczy na temat talii, mechaniki, rakotwórczych decków, ponarzekać na metę?
WSPANIALE!!!
Ten temat powstał z myślą o tobie!!!
To jak tam? Pochwalisz się jakimś deckiem? Zapytasz o zasadę? Spytasz się o możliwość wymiany?
Temat: RTO jako rak tej gry.
Zapraszam do dyskusji i ogólnego udzielania się w temacie!
Chwalicie się taliami i zadawajcie pytania! :cool:
Spoiler