27-12-2015, 21:03
Kontrowersje? No niech będzie.
(Gdzie ja położyłem te utwardzane betonen 100% FP rękawice bokserskie?)
Od samego początku tej gry w każdym kolorze były elementy kontroli, wszystko jednak zależało od tego jakim rodzajem kontroli chciałoby się grać. Ze względu na to że głównym elementem gry jest poruszanie się i wydawanie AT, wszystko co celowało w te działania miało na początku większą popularność.
Opiszmy sobie wszystkie sety ;)
Zaczynając od premiery:
Niebieski najmniej kontroli na karty przeciwnika, najbardziej uwydatniony aspekt tańszego lub darmowego ruchu swoich kart w praktycznie każdej fazie gry, jedna z najdroższych rzadkich kart obniżających koszty zagrania do dziś, średnia siła kart ale nie wysoki koszt - Rainbow Dash Winged Wonder, Fears Must be Faced, Cloudchaser Flexible Flier
Pomarańczowy ochrona przed efektem który praktycznie nie istniał, usuwanie kart z ręki, dociąganie dodatkowych kart na faceofie, ogólna duża bazowa siła kart i koszta - Big Mac Immense Apple, Sweet Apple Acres, Applejack Plant Leader
Różowy dobieranie kart, usuwanie przeciwników z pola, mała kontrola nad dociąganymi kartami na faceofie - Pinprick Pop Star, Downright Dangerous, Ridiculous Outfit
Biały od początku rak tej gry XD, sprawdzanie kart z talii przeciwnika, dodatkowe punkty, chwilowe dodawanie siły, dodatkowe punkty, wracanie kart z kosza, dodatkowe punkty, najdroższa karta wtedy w secie, dodatkowe punkty, kontrolowanie ruchu przeciwnika, dodatkowe punkty - Rarity Truly Outrageous, Stand Still!, Rarity Nest Weaver
Żółty jeśli lubicie grać zergami XD, dużo małych jednostek które robią cuda (dodatkowa moc, dodatkowe karty na faceofie, usuwanie resourców przeciwnika, sprawdzanie trabli), usuwanie resourców, niszczenie AT, dodatkowa moc za masę - Yay!, Fluttershy Guidance Counselor, Picnic Lunch
Fioletowy Mary Sue tej gry, enterplay od początku starał się dopieszczać ten kolor aż w końcu chyba stwierdził że przesadził, dodatkowe AT, siła jednostek zależna od ilości jednostek przeciwnika, wymuszanie ruchu na przeciwniku, sprawdzanie kart z góry swojej talii - Twilight Sparkle Ursa Vanquisher, Spring Forward Companionable Filly, Back Where You Began
Bezkolor daje nam zaś uzupełnienie Heart's Desire i dużo Vilanów z których wyrodziła się meta na taktykę polegającą na pokonywanie własnych Vilanów.
Panie i nie panie, szykować sukienki i polerować podkowy.
Canterlot Nights
Pierwszy dodatek dodał dwie nowe zdolności "Pumped" i "Supportive"
Pumped - po faceofie z udziałem karty z tą zdolnością podkładasz pod nią kartę którą flipnięto, dając karcie dodatkowy efekt Chief Thunderhooves Buffaloing Buffalo, Hayseed Turnip Truck "A" For Effort, Amethyst Maresbury Crystal Librarian, Globe Trotter Sight Seer, Photo Finish Picture Perfect Pony, Doctor Horse M.D. z których największy profit dostał żółty, różowy i fioletowy
Supportive - kiedy karta z tą zdolnością jest w problemie z Mainem o tym samym kolorze to dostaje dodatkową siłę w postaci liczby przy tej zdolności Rainbow Blaze Dashing Mentor
Kolory dostały dodatkowe zdolności:
Niebieski dostał możliwość straszenia przeciwników i walczenie z trublami poza faceofem - Thunderclap, The Hard Way
Pomarańczowy w końcu zaczął wykorzystywać exaust i ma łatwiejsze odstraszanie - Fast Clip Drill Instructor, Nothing to Be Afraid Of
Różowy zmienia problemy - Snips & Snails Problem Solvers
Biały dostał akcesoria i banish - Not On the List, Sapphire Shores Costume Changer
Żółty wraca przeciwników do ręki właściciela - Nurse Redheart Cantankerous Caretaker
Fioletowy dostaje pierwszego blinka i resourca nakładanego na mainy - Princess Luna Mare in the Moon, The Twilicane
A w bezkolorze to samo co zwykle - kolejny Vilan ;)
Kuce i Kucałki, po sztywnym przyjęciu trzeba się rozerwać ;)
Rock`n Rave
Duel Deck ten wprowadził 2 mainy które są zmorą zagranicznych turniejów czyli Maud Pie Rockin', DJ Pon-3 Party Starter i dwa porządne fixty Berry Punch All-Night Partier, Twinkleshine Overachiever.
To chyba najbardziej używane karty w tych kolorach jakie zawsze widzę w decklistach.
That`s all folks...
Baaaaaczność! Wiem że impreza była syta ale musztra sama się nie odbędzie! Wyyyyyymarsz!
Celestial Solstice
Set promek przez który dał podstawowe najpierw niegrywalne karty na których opierają się combodecki, czyli Princess Luna The Setting Moon, Princess Celestia The Rising Sun.
Oraz gruba raryła
i wielkie mainy.
Dobra, musztra odkreślona, teraz na trening!
Crystal Games
Kolejne dwie nowe zdolności:
Teamwork - jednostki mające ten sam trait mają wspólne zdolności Spitfire Cloudsdale Captain
Prismatic - karta z tą zdolnością ma dodatkowo kolory innych twoich kryształowych jednostek Applejack Crystallized
Dodatkowo pojawiły się te no rzesz do jasnej bryndzy kto je wymyślił i wziął za to pieniądze Breeziesy przez które poleciały takie combodecki że Enterplay walną jeszcze więcej bezsensownych banów zamiast errat.
Kolory prawie nie dostały nowych zdolności, głównie mocne karty wspomagające stare taktyki.
Fioletowy dostał nowe zdolności, czyli mega straszenie True Evil i usuwanie z gry całego playsetu kart Destiny Drain.
Różowy dostał przejmowanie jednostek przeciwnika Claude Pulling the Strings.
Dla RTO
na rynku pojawiła się konkurencja w postaci Applejack Carbo-Loader.
Żółty miał mieć małe combo na listonoszach jednakże było strasznie słabe więc nikt na nim nie gra, a szkoda bo miało potencjał.
Bezkolor dał nam resource dające kolor lub jednorazową zdolność oraz DR. Sombrero ;)
Ouh No It`s A DISASTA!
Absolute Discord
Set chaotyczny jak sama nazwa wskazuje, nieoficjalne badania wykazały że kultyści chaosu zaczęli ubierać się w bardziej jaskrawe stroje po wyjściu tego dodatku.
Nową zdolnością jest "Chaos", pasywna zdolność karty która aktywuje się dopiero po flipnięciu jej na faceofie Discord General Disarray.
Dodatkowo zrobili misz masz ze zdolnościami w kolorach.
Niebieski dostał więcej mocy Rainbow Dash Sonic Rainboom.
Pomarańczowy usuwanie zdolności Iron Will Attack the Day.
Różowy też więcej mocy Discord Spirit of Chaos.
Biały redukowanie home limitu Crackle Diamond in the Rough.
Żółty ignorowanie kart na faceofie Petstrosity Nightmare Fuel.
Fioletowy zakańczanie faceofów Awkward Silence.
Bezkolor dał nam niekolorowe jednostki psujące rozgrywkę ;) i czaszki dla tronu czaszek.
Każdy kolor dostał swoje Epiphany które daje trzy zdolności w których zazwyczaj jedna jest bazową zdolnością koloru, a pozostałe dwie są z innych kolorów.
Tutaj się zatrzymamy gdyż na tych dodatkach kończy się pierwszy blok.
Następne dodatki zaczynają blok Equestrian Odysseys a je opisze w następnym poście.
Ale wracając do pytania:
Widzimy raczej że każdy kolor ma kontrole, ale nie taką samą jak inne kolory.
Niebieski zajedzie cię szybkimi jednostkami, zje twoje tuble, i przestraszy ci dom.
Pomarańczowy wejdzie ci na warsztat dużymi jednostkami, powymęcza twoje, usunie zdolności.
Różowy dobierze całą talie w kilka tur, pousuwa najbardziej przeszkadzające karty, a reszcie powie "Come to the dark side. We have cookies!".
Biały zamknie cię w domu w którym wybudowano klatkę dla jednej osoby i będzie zdobywać punkty śmiejąc się gdy nie będziesz mógł się z niej wydostać.
Żółty wejdzie ci hipisami i zwierzętami, zepsuje wszystkie sprzęty, odeśle twoje truble i ukradnie ci AT.
Fioletowy będzie ruszał cię do domu, blinkował jak antimage z blinkdaggerem, przewidzi co dobierze na faceofie, a w razie czego zresetuje grę lub usunie ci kluczowe karty z gry.
Kontroli w tej grze wiele. To są przykłady jak się gra na mono, a pamiętajmy że ta gra została stworzona z myślą o grze na co najmniej DWA kolory.
Chyba wystarczająca odpowiedź na pierwsze pytanie?
(Gdzie ja położyłem te utwardzane betonen 100% FP rękawice bokserskie?)
Cytat:Czy w tej grze istnieje coś takiego jak kontrola?
Od samego początku tej gry w każdym kolorze były elementy kontroli, wszystko jednak zależało od tego jakim rodzajem kontroli chciałoby się grać. Ze względu na to że głównym elementem gry jest poruszanie się i wydawanie AT, wszystko co celowało w te działania miało na początku większą popularność.
Opiszmy sobie wszystkie sety ;)
Zaczynając od premiery:
Niebieski najmniej kontroli na karty przeciwnika, najbardziej uwydatniony aspekt tańszego lub darmowego ruchu swoich kart w praktycznie każdej fazie gry, jedna z najdroższych rzadkich kart obniżających koszty zagrania do dziś, średnia siła kart ale nie wysoki koszt - Rainbow Dash Winged Wonder, Fears Must be Faced, Cloudchaser Flexible Flier
Pomarańczowy ochrona przed efektem który praktycznie nie istniał, usuwanie kart z ręki, dociąganie dodatkowych kart na faceofie, ogólna duża bazowa siła kart i koszta - Big Mac Immense Apple, Sweet Apple Acres, Applejack Plant Leader
Różowy dobieranie kart, usuwanie przeciwników z pola, mała kontrola nad dociąganymi kartami na faceofie - Pinprick Pop Star, Downright Dangerous, Ridiculous Outfit
Biały od początku rak tej gry XD, sprawdzanie kart z talii przeciwnika, dodatkowe punkty, chwilowe dodawanie siły, dodatkowe punkty, wracanie kart z kosza, dodatkowe punkty, najdroższa karta wtedy w secie, dodatkowe punkty, kontrolowanie ruchu przeciwnika, dodatkowe punkty - Rarity Truly Outrageous, Stand Still!, Rarity Nest Weaver
Żółty jeśli lubicie grać zergami XD, dużo małych jednostek które robią cuda (dodatkowa moc, dodatkowe karty na faceofie, usuwanie resourców przeciwnika, sprawdzanie trabli), usuwanie resourców, niszczenie AT, dodatkowa moc za masę - Yay!, Fluttershy Guidance Counselor, Picnic Lunch
Fioletowy Mary Sue tej gry, enterplay od początku starał się dopieszczać ten kolor aż w końcu chyba stwierdził że przesadził, dodatkowe AT, siła jednostek zależna od ilości jednostek przeciwnika, wymuszanie ruchu na przeciwniku, sprawdzanie kart z góry swojej talii - Twilight Sparkle Ursa Vanquisher, Spring Forward Companionable Filly, Back Where You Began
Bezkolor daje nam zaś uzupełnienie Heart's Desire i dużo Vilanów z których wyrodziła się meta na taktykę polegającą na pokonywanie własnych Vilanów.
Panie i nie panie, szykować sukienki i polerować podkowy.
Canterlot Nights
Pierwszy dodatek dodał dwie nowe zdolności "Pumped" i "Supportive"
Pumped - po faceofie z udziałem karty z tą zdolnością podkładasz pod nią kartę którą flipnięto, dając karcie dodatkowy efekt Chief Thunderhooves Buffaloing Buffalo, Hayseed Turnip Truck "A" For Effort, Amethyst Maresbury Crystal Librarian, Globe Trotter Sight Seer, Photo Finish Picture Perfect Pony, Doctor Horse M.D. z których największy profit dostał żółty, różowy i fioletowy
Supportive - kiedy karta z tą zdolnością jest w problemie z Mainem o tym samym kolorze to dostaje dodatkową siłę w postaci liczby przy tej zdolności Rainbow Blaze Dashing Mentor
Kolory dostały dodatkowe zdolności:
Niebieski dostał możliwość straszenia przeciwników i walczenie z trublami poza faceofem - Thunderclap, The Hard Way
Pomarańczowy w końcu zaczął wykorzystywać exaust i ma łatwiejsze odstraszanie - Fast Clip Drill Instructor, Nothing to Be Afraid Of
Różowy zmienia problemy - Snips & Snails Problem Solvers
Biały dostał akcesoria i banish - Not On the List, Sapphire Shores Costume Changer
Żółty wraca przeciwników do ręki właściciela - Nurse Redheart Cantankerous Caretaker
Fioletowy dostaje pierwszego blinka i resourca nakładanego na mainy - Princess Luna Mare in the Moon, The Twilicane
A w bezkolorze to samo co zwykle - kolejny Vilan ;)
Kuce i Kucałki, po sztywnym przyjęciu trzeba się rozerwać ;)
Rock`n Rave
Duel Deck ten wprowadził 2 mainy które są zmorą zagranicznych turniejów czyli Maud Pie Rockin', DJ Pon-3 Party Starter i dwa porządne fixty Berry Punch All-Night Partier, Twinkleshine Overachiever.
To chyba najbardziej używane karty w tych kolorach jakie zawsze widzę w decklistach.
That`s all folks...
Baaaaaczność! Wiem że impreza była syta ale musztra sama się nie odbędzie! Wyyyyyymarsz!
Celestial Solstice
Set promek przez który dał podstawowe najpierw niegrywalne karty na których opierają się combodecki, czyli Princess Luna The Setting Moon, Princess Celestia The Rising Sun.
Oraz gruba raryła
i wielkie mainy.Dobra, musztra odkreślona, teraz na trening!
Crystal Games
Kolejne dwie nowe zdolności:
Teamwork - jednostki mające ten sam trait mają wspólne zdolności Spitfire Cloudsdale Captain
Prismatic - karta z tą zdolnością ma dodatkowo kolory innych twoich kryształowych jednostek Applejack Crystallized
Dodatkowo pojawiły się te no rzesz do jasnej bryndzy kto je wymyślił i wziął za to pieniądze Breeziesy przez które poleciały takie combodecki że Enterplay walną jeszcze więcej bezsensownych banów zamiast errat.
Kolory prawie nie dostały nowych zdolności, głównie mocne karty wspomagające stare taktyki.
Fioletowy dostał nowe zdolności, czyli mega straszenie True Evil i usuwanie z gry całego playsetu kart Destiny Drain.
Różowy dostał przejmowanie jednostek przeciwnika Claude Pulling the Strings.
Dla RTO
na rynku pojawiła się konkurencja w postaci Applejack Carbo-Loader.
Żółty miał mieć małe combo na listonoszach jednakże było strasznie słabe więc nikt na nim nie gra, a szkoda bo miało potencjał.
Bezkolor dał nam resource dające kolor lub jednorazową zdolność oraz DR. Sombrero ;)
Ouh No It`s A DISASTA!
Absolute Discord
Set chaotyczny jak sama nazwa wskazuje, nieoficjalne badania wykazały że kultyści chaosu zaczęli ubierać się w bardziej jaskrawe stroje po wyjściu tego dodatku.
Nową zdolnością jest "Chaos", pasywna zdolność karty która aktywuje się dopiero po flipnięciu jej na faceofie Discord General Disarray.
Dodatkowo zrobili misz masz ze zdolnościami w kolorach.
Niebieski dostał więcej mocy Rainbow Dash Sonic Rainboom.
Pomarańczowy usuwanie zdolności Iron Will Attack the Day.
Różowy też więcej mocy Discord Spirit of Chaos.
Biały redukowanie home limitu Crackle Diamond in the Rough.
Żółty ignorowanie kart na faceofie Petstrosity Nightmare Fuel.
Fioletowy zakańczanie faceofów Awkward Silence.
Bezkolor dał nam niekolorowe jednostki psujące rozgrywkę ;) i czaszki dla tronu czaszek.
Każdy kolor dostał swoje Epiphany które daje trzy zdolności w których zazwyczaj jedna jest bazową zdolnością koloru, a pozostałe dwie są z innych kolorów.
Tutaj się zatrzymamy gdyż na tych dodatkach kończy się pierwszy blok.
Następne dodatki zaczynają blok Equestrian Odysseys a je opisze w następnym poście.
Ale wracając do pytania:
Cytat:Czy w tej grze istnieje coś takiego jak kontrola?
Widzimy raczej że każdy kolor ma kontrole, ale nie taką samą jak inne kolory.
Niebieski zajedzie cię szybkimi jednostkami, zje twoje tuble, i przestraszy ci dom.
Pomarańczowy wejdzie ci na warsztat dużymi jednostkami, powymęcza twoje, usunie zdolności.
Różowy dobierze całą talie w kilka tur, pousuwa najbardziej przeszkadzające karty, a reszcie powie "Come to the dark side. We have cookies!".
Biały zamknie cię w domu w którym wybudowano klatkę dla jednej osoby i będzie zdobywać punkty śmiejąc się gdy nie będziesz mógł się z niej wydostać.
Żółty wejdzie ci hipisami i zwierzętami, zepsuje wszystkie sprzęty, odeśle twoje truble i ukradnie ci AT.
Fioletowy będzie ruszał cię do domu, blinkował jak antimage z blinkdaggerem, przewidzi co dobierze na faceofie, a w razie czego zresetuje grę lub usunie ci kluczowe karty z gry.
Kontroli w tej grze wiele. To są przykłady jak się gra na mono, a pamiętajmy że ta gra została stworzona z myślą o grze na co najmniej DWA kolory.
Chyba wystarczająca odpowiedź na pierwsze pytanie?